דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


The Importance of the Business E-mail in Today's Global World 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2312 פעמים ]

Today's business world communicates almost solely via emails written in English

Since email is nowadays the most common business form of communication, it is important to remember that it is a formal business document. It is therefore essential to write clearly and succinctly and use proper greetings, closing, complete sentences, punctuation and capitalization. 

 

As far as format goes, an email is very similar to a formal letter, that is, each paragraph has a specific function.  It should start with a greeting and an opening sentence such as: "Dear David, I hope this email finds you well." The purpose of the email should come next as the body of the letter (in the form of one or two paragraphs).  The role of the next paragraph is to state the desired result or outcome of your email, for example: "I would appreciate the opportunity to meet with you and discussed the above mentioned idea" or: "Please send me your comments to the attached proposal", etc.  Finally, don't forget to end the email with a closing sentence, a final greeting and your name, preferably including an electronic signature, as in: "I look forward to hearing from you soon. Regards, Ben Morgan, CFO ABC Inc."

 

The style and tone of the email can vary according to the level of formality of the email.  Whether your email is a formal document sent to a high-level correspondent or an informal friendly request, be sure to keep your tone and style appropriate and consistent. Remember that once you press the 'send' button, whatever you wrote may be read and forwarded to other people, therefore, always use professional and diplomatic language.

 

Following is a link which will assist you to formulate high-level business emails: The Business Email Template

 

You are also welcome to contact us for additional details and/or questions.

 

Yifat Mann, TriEnglish Founder and General Manager, holds a Bachelor's degree in Communication Studies & Psychology from Montclair State University in the United States, and an MBA degree from Ben-Gurion University in the Negev in Israel. She specializes in coaching business people and working with them on improving business English communication skills such as presentations, business writing, negotiations and more.

 

 

 

 

 

יפעת מן, מייסדת ומנכ"ל החברה, בעלת תואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, תואר ראשון בתקשורת עסקית ובפסיכולוגיה מאוניברסיטת Montclair  בארה"ב, ותעודת הוראה באנגלית מטעם מכללת אחוה, מתמחה באימון אישי וקבוצתי של אנשי עסקים בכירים תוך דגש על שיפור מיומנויות התקשורת העסקיות כגון העברת פרזנטציות, כתיבה עסקית, ניהול משא ומתן, הכנה לראיונות עבודה ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב